جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
۰ نفر

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه اظهار کرد: با توجه به فروش ماهی‌های غیرمجاز و غیربهداشتی، شهروندان در خرید ماهی تازه به شرایط بهداشتی آن توجه ویژه کنند.

ماهی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سید حمید عبدی رئیس شبکه بشرویه گفت: برای شناسایی ماهی تازه راه‌های زیادی وجود دارد، اما بهترین راه، شناسایی از طریق چشم و عضله ماهی است چشم ماهی تازه باید محدب وکاملا براق باشد و مردمک آن عاری از کدورت و یا رنگ‌های شیری و سفید باشد.

وی افزود: شهروندان در خرید ماهی تازه به نکات بهداشتی از قبیل تازه بودن آن توجه ویژه کنند که باید چشم، ماهی تازه محدب، کاملا براق و مردمک آن کاملا به رنگ سیاه و عاری از کدورت باشد و هرچه از زمان صید ماهی بیشتر گذشته باشد حالت محدب چشم به‌تدریج از بین می‌رود و در شرایط فساد کاملا در حدقه فرو می‌رود و حتی از بین می‌رود و رنگ مردمک از رنگ سیاه به رنگ سفید و شیری درآمده و براقیت و تلالو چشم نیز از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه عضلات ماهی نیز معیار خوبی است برای سلامت گوشت ماهی و عضلات ماهی تازه دارای واکنش بوده و بعد از فشار دادن با انگشت ورها کردن سریع به حالت اول برمی‌گردد، اما در ماهی مانده این حالت ضعیف است و در ماهی کهنه اصلا وجود ندارد.

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه با اشاره به اینکه ماهی تازه برای عرضه باید زیر پوشش یخ نگهداری شود و ماهی‌های منجمد باید در فریزر نگهداری شوند، یادآور شد: شهروندان سعی کنند ماهی منجمد را به صورت بسته‌بندی خریداری و از فروشگاه‌های تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

کد خبر 642226

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha